ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
_10.07_____ 2012 № _797_______
Пояснювальна записка
до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
Типові навчальні
плани для 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою
навчання (додаток 5 і 6), які працюють за науково-педагогічним проектом
«Інтелект України», розроблено відповідно до Закону України «Про загальну
середню освіту», Державного стандарту початкової загальної освіти,
затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2000 р. №
1717 (чинного для 2–4 класів на 2012/2013 н.р.), Державного стандарту
базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 14 січня 2004 р. № 24, наказів Міністерства освіти і науки від
30.12.2008 № 1218 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі навчально-виховного
комплексу № 169 м . Харкова»,
від 04.10.2010 № 925 «Про завершення І (організаційно-підготовчого) етапу
дослідно-експериментальної роботи на базі навчально-виховного комплексу № 169 м . Харкова, від
07.11.2000 № 522 «Про затвердження Положення про порядок здійснення
інноваційної освітньої діяльності», від 20.02.2002 № 114 «Про затвердження
Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад», від
23.11.2009 № 1054 «Про внесення змін до Положення про експериментальний загальноосвітній
навчальний заклад», від 23.04.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом від
05.02.2009 № 66 «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх
навчальних закладів» (5-9 класи), наказів Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту від 14.07.2011 № 790 «Про розширення бази для експериментального
впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект України», від 10.06.2011 №
572 «Про Типові навчальні плани початкової школи» та з метою поетапного
впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 року № 462 (для 1
класу на 2012/2013 навчальний рік).
Типові навчальні
плани містять інваріантну складову, сформовану на державному рівні, обов'язкову
для всіх загальноосвітніх навчальних закладів), які працюють за
науково-педагогічним проектом «Інтелект України», та варіативну, в якій
передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової,
курси за вибором, індивідуальні та групові заняття, консультації.
На основі Типових
навчальних планів загальноосвітні навчальні заклади складають на кожен
навчальний рік робочий навчальний план з конкретизацією варіативної складової,
враховуючи особливості регіону та індивідуальні освітні потреби учнів.
Повноцінність початкової та базової загальної середньої освіти забезпечується
реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов'язковому
порядку фінансуються з відповідних бюджетів.
Відповідно до Державного
стандарту початкової загальної освіти, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2011 р. № 462, до
інваріантної складової змісту початкової освіти увійшли освітні галузі
«Природознавство» та «Суспільствознавство». З огляду на цілі та завдання
дослідно-експериментальної роботи, що здійснюється на всеукраїнському рівні в
межах науково-педагогічного проекту «Інтелект України», у Типовому навчальному
плані в перших-четвертих класах зазначені освітні галузі реалізуються через
інтегрований навчальний предмет «Людина і світ». Також за рахунок годин
інваріантної складової передбачено введення з 1 класу навчального предмета
«Навчаємося разом» і з 2 класу – «Еврика» (1 година з варіативної
частини перенесена до інваріантної). До навчальних програм вищеназваних
предметів включені змістові модулі, які реалізують окремі завдання курсів
«Основи здоров’я» та «Трудове навчання», що надало можливість оптимізувати
навчальне навантаження учнів і разом із тим виконати навчальні програми з
«Основ здоров’я» та «Трудового навчання» у повному обсязі як у початковій, так
і в основній школі.
З метою реалізації
цілей і завдань дослідно-експериментальної роботи до навчального плану 5-9
класів уведено інтегрований курс «Трудове навчання. Технічна творчість», а
також навчальні курси «Російська мова», «Креслення», «Комп’ютерна графіка» та
«Основи самоменеджменту».
Навчальні заклади
за рахунок годин варіативної складової можуть збільшити час на вивчення
навчальних предметів «Навчаємося разом» (1-4 класи) та «Природознавство» (5-6
класи).
Для посилення індивідуальної роботи з
учнями проектний клас ділиться на підгрупи (не
більше 3 підгруп; не менше, ніж 8 учнів у кожній підгрупі) при вивченні
української мови, іноземної мови, російської мови, математики та інформатики. Згідно з рішенням місцевих органів виконавчої
влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при
наповнюваності, що менша від нормативної, а також при вивченні інших предметів
— за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів.
У проектних класах
дозволяється за рахунок загального навчального навантаження збільшувати
гранично допустиме навантаження учнів до меж, які не перевищують установлених
Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання
загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу
(ДСанПіН 5.5.2.008-01). Години фізичної культури не враховуються при визначенні
гранично допустимого навантаження, але обов’язково фінансуються.
Типові навчальні
плани зорієнтовані на роботу загальноосвітніх навчальних закладів за 5-денним
навчальними тижнем.
Т.в.о. директора Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти
Б.М. Терещук
Додаток 4
до наказу Міністерства освіти
і науки, молоді та спорту
____10.07_____ 2012 № 797________
ТИПОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
для загальноосвітніх
навчальних закладів І ступеня, які працюють
за науково-педагогічним
проектом «Інтелект України»
Освітні
галузі
|
Навчальні
предмети
|
Кількість
годин на тиждень
у класах
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
Разом
|
||
Мови і літератури
(мовний і
літературний компоненти)
|
Українська мова
|
7
|
7
|
7
|
7
|
28
|
Іноземна мова
|
3
|
3
|
3
|
3
|
12
|
|
Математика
|
Математика
|
4
|
4
|
4
|
4
|
16
|
Еврика
|
–
|
1
|
1
|
1
|
3
|
|
Природознавство,
Суспільствознавство
|
Людина і світ
|
2
|
2
|
3
|
3
|
10
|
Навчаємося разом
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4
|
|
Мистецтво
|
Мистецтво
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4
|
Технології
|
Трудове навчання
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
2
|
Сходинки до інформатики
|
1
|
1
|
1
|
3
|
||
Здоров'я і фізична
культура
|
Основи здоров'я
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
0,5
|
2
|
Фізична культура
|
3
|
3
|
3
|
3
|
12
|
|
Разом
|
19+3
|
21+3
|
22+3
|
22+3
|
84+12
|
|
Додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, курсів
за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять, із них:
Навчаємося разом
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4
|
|
1
|
1
|
1
|
1
|
4
|
||
Гранично допустиме
тижневе навчальне навантаження на учня
|
20
|
22
|
23
|
23
|
88
|
|
Сумарна кількість навчальних годин інваріантної і
варіативної складових, що фінансуються з бюджету (без урахування поділу
класів на групи)
|
23
|
25
|
26
|
26
|
100
|
|
Примітка. Години
фізичної культури не враховуються при визначенні гранично допустимого
навчального навантаження учнів, але обов’язково фінансуються.
Т.в.о
.директора Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти Б.
М. Терещук

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І
НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.07. 2012 р. м. Київ № 797
Про
продовження впровадження
науково-педагогічного проекту
«Інтелект України» в практику
роботи
загальноосвітніх навчальних
закладів
України
Відповідно до Положення про порядок
здійснення інноваційної освітньої діяльності, затвердженого наказом
Міністерства освіти і науки України від 7 листопада 2000 року № 522,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 року за № 946/5167, наказів
Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2008 року № 1218 «Про проведення
дослідно-експериментальної роботи на базі навчально-виховного комплексу № 169 м. Харкова»
за темою «Створення системи супроводження навчання, виховання та розвитку
академічно обдарованих дітей молодшого шкільного віку» та від 14 липня 2011 року «Про розширення бази
для експериментального впровадження науково-педагогічного проекту «Інтелект
України» узагальнено матеріали дослідно-експериментальної роботи за період 2008 - 2012
років стосовно завершення розробки та апробації навчально-методичного забезпечення початкової
школи та з метою подальшої реалізації завдань науково-педагогічного проекту
«Інтелект України»,
НАКАЗУЮ:
1. Дослідно-експериментальну роботу на базі загальноосвітніх
навчальних закладів Харкова і
Харківської області за темою «Створення системи
супроводження навчання, виховання та розвитку академічно обдарованих дітей молодшого
шкільного віку» вважати завершеною.
2. Зняти статус експериментального
навчального закладу всеукраїнського рівня з:
Харківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 103;
Харківської загальноосвітньої школи
І-ІІІ ступенів № 142;
Харківської спеціалізованої школи І-ІІІ
ступенів № 156;
Харківської спеціалізованої школи І
ступеня № 176;
Харківської спеціалізованої школи І
ступеня № 177;
Харківської
гімназії № 144;
Покотилівського ліцею
«Промінь» Харківської області;
Циркунівської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів Харківської районної ради Харківської області.
3. Затвердити,
як такі, що додаються:
3.1 Концепцію реалізації науково-педагогічного
проекту «Інтелект України» в основній школі.
3.2. Программу розвитку науково-педагогічного
проекту «Інтелект України» на 2012-2017 роки.
3.3. Типові навчальні плани для
загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня, які працюють за
науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
3.4. Типовий
навчальний план для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня,
які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», на
такі навчальні роки:
5 клас – 2012/2013 навчальний рік;
6 клас – 2013/ 2014 навчальний рік;
7 клас – 2014/ 2015 навчальний рік;
8 клас – 2015/ 2016 навчальний рік;
9 клас – 2016/ 2017 навчальний рік.
3.5. Умови конкурсного приймання учнів до класів, що
працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».
4. Забезпечити функціонування груп подовженого дня у проектних 1-7 класах,
що комплектуються за принципом «клас-група».
5. Педагогічним колективам – учасникам експерименту
оголосити подяку за творчу роботу, розробку й впровадження інноваційних
педагогічних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних
закладів та поширення власного досвіду у засобах масової інформації.
6. Продовжити впровадження в практику
роботи науково-педагогічного проекту «Інтелект України» за ініціативою
загальноосвітніх навчальних закладів та рішеннями відповідних міських,
(районних), обласних управлінь освіти і науки, Міністерства освіти і науки,
молоді та спорту Автономної Республіки Крим.
7. Продовжити дослідно-експериментальну роботу за темою «Розробка та
апробація навчально-методичного забезпечення реалізації науково-педагогічного
проекту «Інтелект України» в основній школі загальноосвітніх навчальних закладів»
на базі експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня гімназії №
169 м .
Харкова.
8. Інституту інноваційних
технологій і змісту освіти ( Удод О. А.):
надавати
науково-методичну допомогу експериментальному навчальному закладу Харківській
гімназії № 169;
розмістити Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів,
які працюють за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», на веб-сайтах
Міністерства та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти.
9. Контроль за виконанням
цього наказу залишаю за собою.
Заступник
Міністра
Б. М. Жебровський
Немає коментарів:
Дописати коментар